Jak profitovat z lidí, kteří říkají ne.

Jak profitovat z lidí, kteří říkají ne. Část 1.

Za posledních 15 let jsem udělal zakázky a prodeje za více než 15 milionů korun od lidí, kteří mi z větší části říkali ne.  Existuje 6 způsobů, které jsem se naučil, jak změnit NE vašeho zákazníka na ANO, a to prodejem online. Dnešní doba nám k tomu dává velkou příležitost.

1. Uvědomit si PROČ! Proč většina lidí říká NE?

Protože nás od dětství učili, že musíme být opatrní vůči lidem, které neznáme… a nemáme dělat ukvapená rozhodnutí, pokud něco nakupujeme. Myslet si, že vaše publikum se nebude ztotožňovat s touto vírou a zvyky, které jsou v nás zakořeněny od dětství, je naivní. Proto byste měli vždy…

2.Nejprve získat emailovou adresu.

Pokud budete počítat s tím, že si většina lidí nebude zpočátku nic kupovat, nabídněte jim něco cenného a zdarma výměnou za jejich email. Tímto způsobem si nejprve můžete vytvořit vztah založený na důvěře a hodnotě. Tak, jak to teď s vámi dělám já 😊 a potom provést prodej. Pár tipů se můžete dočíst v článku:

Jak vytvořit zdarma články,zprávy, blogové příspěvky, které prodávají .Teď si říkáte: To už jsem slyšel, to znám! Ale to se mýlíte. Tohle nemá nic společného s vytvořením konverzní cesty založené ne emailovém marketingu.

Ve skutečnosti…

3. Prodejní Cesta, Funnel, jak je znáte, jsou bezcenné.

Většina odborníků, guru internetového marketingu vám řekne, abyste poslali publikum na vstupní stránku a dostali potencionálního zákazníka k přihlášení. Tím spadne zákazník do prodejní cesty, která je určená k co nejrychlejšímu prodeji. Tato prodejní cesta se obvykle skládá z řady emailů, které jsou odesílány autoresponderem.

Tato emailová série vždy nasměruje obecenstvo na prodejní stránku. Tato strategie vám však selže, protože většina lidí, která prochází jakoukoliv cestou zákazníka jednoduše nejdříve nekoupí a to bez ohledu i na to, jak přesvědčivá bude vaše zpracovaná nabídka.

Důvod proč se tak děje je vcelku jednoduchý. Je to lidská povaha, o které jsem vám říkal na začátku. Lidé nekupují hned. Naučili jsme se to nedělat. Ale to je přesně to,  co se dnešní prodejci snaží dělat a koučové učí. A slyšíme to i od marketingových expertů.

Současná prodejní cesta zákazníka (Funnel)  je dnes výhradně navržena tak, že se zaměřuje na malé procento lidí, kteří vybočují z lidské přirozenosti a kupují rychle. Vím o čem mluvím.  Posledních 5 letech jsem hodně investoval do vzdělání a hlavně marketingu, protože mě toto odvětví zajímá a baví. Je přichyceno k jakémukoliv oboru.

Skutečné peníze jsou u lidí, kteří říkají NE.

Zde je návod, jak na to:

Místo vytvoření konverzní cesty…

4. Vytvářejte vícefázové kampaně zaměřené na ukazatel reakce.

Co to znamená:

V každé prodejní situaci existuje vždy akce nebo řada akcí, které potencionální zákazník provede než si koupí. Tyto akce nazýváme ukazateli odpovědi a jsou klíčem k vašemu úspěchu.

Příklad:

Ve scénáři nákupu automobilu si lidé jen málokdy kupují auto, aniž by jej nejprve vyzkoušeli. Testovací jízda je proto indikátorem reakce. To je také důvod, proč, když jdete do prodejny automobilů, tak první prioritou prodejce bude dostat vás na zkušební jízdu.

Takhle to může být i o vás o vašem byznyse.

Řekněme, že odkazujete publikum na nějakou stránku, která inzeruje bezplatný přehled nebo odběr newsletteru výměnou za emailovou adresu potencionálního zákazníka. A předpokládejme, že aby vám zákazník věřil dost na to, aby u vás zrealizoval koupi, musí si ještě přelouskat samostatnou zprávu. Četba vašeho hlášení je v tomto příkladu indikátorem odpovědi. 

Šokující statistika odhaluje významnou příležitost

Výzkum ukazuje, že více, jak 50 % potencionálních zákazníků nemá přístup k informacím, které je zajímají a pro které se rozhodnou. V podstatě říkají NE právě tomu, co od vás právě požadují. A to znamená, že vaše šance na prodej se okamžitě sníží na polovinu, protože statisticky uchopeno, polovina vašeho publika nikdy nedosáhla prvního indikátoru reakce.

Způsob, jak to vyřešit je, vytvořit ve vašich kampaních sekvence, jejíchž jediným cílem je přesunout vaše publikum z jednoho ukazatele reakce na další…, dokud si nekoupí.

A jak to uděláte je…

5. Sleduje, vašeho zákazníka, co dělá ve vaší kampani a začněte mu posílat přizpůsobené marketingové zprávy na základě jeho chování.

 

Jak to funguje v praxi vám ukážu v ČÁSTI 2.  na případové studii, která má přilákat klienty, jenž se zajímali o to, abych pro ně vytvořil marketingovou kampaň.   

Tuto případovou studii a další praktické návody, Zdroje, Nástroje a Tréninky najdete v << Online Klubu >>, který pro vás připravuji. Na jednom místě získáte vše, co potřebujete pro svůj byznys nebo práci.

Díky za přečtení!

Štěpán

Upřímně,

 

 

P.S. A pokud patříte k lidem, kteří sklouznou na P.S. a nepřečtou si obsah tady zjistí, o čem to je:

  1. Jak profitovat z lidí, kteří říkají NE
  2. Šest způsobů, jak změnit NE vašeho zákazníka na ANO
Štěpán Kucharik
Podnikatel, se vzděláním v oblasti ochrany majetku a zdraví osob. Pomáhá lidem a podnikatelům proměňovat jejich domovy nebo firmy v bezpečné místo. Je internetový obchodník a konzultant internetového marketingu. Vysvětluje rozdíl mezi marketingem a prodejem. Zakladatel projektu Bezpečný domov Autor eBooku Praktický průvodce zabezpečením a dalších e-knih. Můj příběh si přečtěte zde
Komentáře