Proč některé firmy dokážou využít sílu internetu?

V posledních 5 letech jsem studoval a dál studuji firmy, které dosahují vynikajících výsledků prostřednictvím internetového marketingu. Vzory jsem hledal u nás v Česku, ale čerpal jsem i v zahraničí. Hledal jsem odpověď na zdánlivě jednoduchou otázku: „Proč některé firmy dokážou ovládnout sílu internetu a vydělávat obrovské peníze a jiné zase ne?“

Jak fungují lidé na internetu

Je úplně jedno, jestli se na internetu snaží vystupovat firma, která má 100 zaměstnanců nebo malá firmička jako já. Dokonce nezáleží ani na tom, jaké produkty nabízejí. Zjistil jsem, že jejich chování obsahuje stejný vzorec. A že pokud kdokoliv začne tyto vzorce napodobovat nebo si je předělá k obrazu svému a vytvoří si tak model pro sebe, dosáhne v průběhu času srovnatelných výsledků.

Není to žádný magický zaříkávadlo nebo formulka. Mnohem více se to podobá dobře promazané mašině, která běží ve dne v noci a pokud je dobře rozjetá, nedá se zastavit. To, co jsem objevil, chci teď lehce naťuknout v tomto článku.  Chci Vám ve srozumitelné formě předávat informace formou VELKÉ MARKETINGOVÉ PŘÍPADOVÉ STUDIE, kterou jsem se rozhodl zpřístupnit veřejnosti, a tak tuto cestu sdílet s vámi. Vezměte si praktické příklady, ukázky nebo se jen inspirujte a některé prvky uveďte třeba do svého byznysu, ať už je jakýkoliv.

Co jsem objevil

Podle statistiky STATISTA INFOGRAPHICS BULLETIN (byl jsem osloven), které jsem se jako firma účastnil prostřednictvím vyplnění dotazníku za Evropu, se předpokládá, že éra internetového marketingu bude na trvalém vzestupu dalších 5-10 let. Proto věřím, že když pochopíme a do svého byznysu uvedeme třeba jen část těchto postupů, zajistíme si růst našeho byznysu. Zjistil jsem, že tyto postupy používají firmy, živnostníci pro všechny typy produktů a služeb jako např.

Koučink/konzultace                                                      Software

Doplňky stravy,                                                               Správa financí

Péče o pleť                                                                        Reality

Chiropraktici,                                                                    Redukce váhy, zdravá výživa

Zubaři,                                                                                Zvířecí doplňky, krmivo

Dentální hygiena,                                                           Copywriting

Fitness/sporty                                                                 a mnoho dalších …

S těmito obory jsem se setkal u nás v Česku i v zahraničí. Zajímalo mě, jak tuto rozjetou mašinu postavit.

 

Ahoj jmenuji se Štěpán Kucharík.

Můžete mě znát jako chlápka, za kterým chodí podnikatelé nebo lidi, když potřebují pomoci proměnit své firmy nebo domovy v bezpečné místo. Možná jste moje jméno zaslechli jako autora článků, videí, eBooků a případových studií projektu Bezpečný domov. Byl jsem také součástí velkých miliónových kampaní, kterými prošlo přes deset tisíc lidí! Spolupracuji se značkami jako

             

Pro chytré lidi

S internetovým marketingem jsem poprvé přišel do styku v roce 2015, kdy jsem si koupil svůj první online kurz. Netušil jsem o co jde, ale bylo to bombastické, protože nikdo v té době zdaleka nepřistupoval k internetu jako marketingovému nástroji. Zlí jazykové tvrdili, že starší podnikatelé, majitelé zaběhnutých firem, jej nikdy nebudou používat a jejich marketingový potenciál je tak nulový.

Moje generace a třeba i oblast, které se věnuji, Ochrana majetku a zdraví osob přistupovala a stále ještě přistupuje k online marketingu konzervativně. Nepřipouští si nějaké velké změny. Já to ale uchopil už od začátku jinak. Sledoval jsem oblíbené značky, komunikoval s nimi a stal se v jednu chvíli jejich součástí a externím koučem, jen abych pronikl dovnitř a dověděl se více.

Bylo to jako když si koupíte nový telefon a objevujete, co všechno umí, jaké má funkce a jaké nové možnosti vám otevírá. Já se v té době ani za nějakého kouče nepovažoval, ale bavilo mě pracovat s pozorností lidí a předávat jim zkušenosti, které jsem se od svých mentorů naučil.

Můj marketingový příběh doopravdy začala psát až zpráva, která mi přišla do emailu: ,,Věříte, že prodávat na internetu je těžké? Že musíte umět milion věcí? Hloupost, nesouhlasím a mám pro to dost silný argument.

Jste připraveni začít

Asi se shodneme na tom, že ignorovat něco, na čem visí vaši zákazníci 24 hodin denně, by bylo hloupé. Co ale s tím, jak se správně adaptovat? Jak nebýt otrokem internetu, ale zajistit, aby pracoval pro vás. A jak to zvládnout, když ze všech stran na nás útočí nejnovější trendy a výkřiky DIGITÁLNÍ MÓDY.

Každý se nás snaží přesvědčit, že bez techniky X nemůže žádný internetový byznys fungovat. Za X si dosaďte cokoliv vás napadne a s čím jste se již setkali. SOCIÁLNÍ SÍTĚ, INSTAGRAM, FACEBOOK, YOUTUBE, EMAIL MARKETING, POVĚSTNÉ SEO. Aby z toho člověku praskla hlava.

A přesně to se i děje. Často míváme pocit, že se toho musíme naučit tolik, že prostě nikdy s ničím nezačneme. Chytneme se na další módní novinku, další zaručenou techniku, jak přivést zákazníky, ale je nám to všechno k ničemu, když nemáme vytvořený systém.

STOP je zapotřebí něco změnit, tak jak jsem to udělal já a podívat se na věci s nadhledem a z jiného úhlu. Na vše ostatní bude čas později. Dobrodružná cesta začíná. Vše začíná myšlenkou, nápadem. A potřebujeme k tomu plán, abychom se dostali z bodu A do bodu B. O tom, ale zas příště. Čeká nás cesta na START.

Díky za přečtení!

Upřímně,

Štěpán 

 

 

 

Štěpán Kucharik
Podnikatel, se vzděláním v oblasti ochrany majetku a zdraví osob. Pomáhá lidem a podnikatelům proměňovat jejich domovy nebo firmy v bezpečné místo. Je internetový obchodník a konzultant internetového marketingu. Vysvětluje rozdíl mezi marketingem a prodejem. Zakladatel projektu Bezpečný domov Autor eBooku Praktický průvodce zabezpečením a dalších e-knih. Můj příběh si přečtěte zde
Komentáře